انجمن علمی تلاش

گذاشتن اخبار و اطلاعات مربوط به نجوم و... .

انجمن علمی تلاش

گذاشتن اخبار و اطلاعات مربوط به نجوم و... .

انجمن علمی تلاش

۱-انشار ماهانه آسمان شب
۲-برگزاری همایش های نجومی
۳-برگزاری مسابقات
۴-معرفی کتب نجومی
و... .

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۰ بهمن ۰۰، ۲۰:۱۰ - فاطمه
    🤔
  • ۱۹ بهمن ۰۰، ۱۹:۳۸ - علیرضا محقق پور
    عالی
نویسندگان

استیون ویلیام هاوکینگ(کیهان شناس)

*استیون ویلیام هاوکینگ(کیهان شناس)*

به گزارش انجمن علمی تلاش استیون ویلیام هاوکینگ (Stephen William Hawking‎) هشتم ژانویه ۱۹۴۲ (دی ۱۳۲۰) در شهر دانشگاهی آکسفورد متولد شد، پدر و مادر وی فرانک و ایزابل هاوکینگ بودند. استیون از کودکی به علم ریاضیات علاقه داشت و آرزوی دانشمند شدن را در سر می‌پروراند، اما در مدرسه به عنوان یک شاگرد خودسر و به ویژه بدخط شناخته می‌شد. او هرگز خود را در محدوده کتاب‌های درسی مقید نمی‌کرد، بلکه چون با مطالعات آزاد سطح معلوماتش از کلاس بالاتر بود همیشه سعی داشت در کتاب‌های درسی اشتباهاتی را یافته و با معلمان به جروبحث بپردازد.

هاوکینگ در ۱۷ سالگی به کالج دانشگاه آکسفورد وارد شد تا در آنجا به تحصیل علوم طبیعی با تأکید بر فیزیک بپردازد. او از همان زمان به اخترشناسی، فیزیک و کیهان‌شناسی علاقه‌مند شد زیرا در خود کنجکاوی شدیدی می‌یافت که به رمز و راز ستارگان و آغاز و انجام کیهان پی ببرد.

 

بیماری استیون هاوکینگ

 

در سال آخر تحصیل هاوکینگ در آکسفورد در پاگرد پله‌ها زمین‌خورده و سرش به زمین اصابت کرده بود و اندکی حافظه‌اش را از دست داده بود. گاهی هم گره زدن بند کفش برایش دشوار بود. در سال ۱۹۶۳ پدرش تصمیم گرفت او را برای معاینه به بیمارستان ببرد. آزمایش‌هایی که روی او انجام گرفت علائم بیماری بسیار نادر و درمان‌ناپذیری به نام ALS یا همان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک را نشان داد. این بیماری بخشی از نخاع و مغز و سیستم عصبی را مورد حمله قرار می‌دهد و کم کم اعصاب حرکتی بدن را از بین می‌برد و با تضعیف ماهیچه‌ها فلج عمومی ایجاد می‌کند به‌طوری‌که به مرور توانایی هر گونه حرکتی از شخص سلب می‌شود. معمولاً مبتلایان به این بیماری بی‌درمان مدت زیادی زنده نمی‌مانند و این مدت برای استیون بین دو تا سه سال پیش‌بینی شده‌بود. هاوکینگ به کمبریج بازگشت و دچار ناامیدی و اندوه عمیقی شد اما کم کم روحیه خود را بازیافت.

 

لینک سایت انجمن علمی تلاش 

https://anjumantalash.blog.ir/

لینک گروه واتساپی انجمن علمی تلاش 

https://chat.whatsapp.com/JhL85TEdF5D6ENKvSm82Kl

لینک کانال ایتا انجمن علمی تلاش 

https://eitaa.com/anjomantalash

  • علیرضا محقق پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">